Mulligan therapie

Wat is Mulligan therapie?

Om pijnvrij te kunnen bewegen dient het menselijk lichaam op de juiste manier te functioneren en te bewegen. Wanneer dit niet het geval is en gewrichten en spieren niet optimaal functioneren, kunnen deze scheef staan of niet op de goede plek zitten. Mulligan therapie is een snelle en effectieve manier van fysiotherapie om weer pijnvrij te kunnen bewegen. Het doel van deze therapie is om de plaats van de gewrichten en spieren te corrigeren zodat het lichaam weer gebruikt kan worden waarvoor het bedoelt is zonder pijnlijke bewegingsbeperkingen. Daarnaast is Mulligan therapie effectief bij klachten die relatief kort aanwezig zijn, maar ook bij klachten die al jaren spelen.

Bel ons 085 301 15 05Afspraak maken

Wanneer biedt Mulligan therapie uitkomst?

Mulligan therapie is een behandeling die veel wordt toegepast binnen onze praktijken. Het is een methode van het pijnvrij mobiliseren van spieren en gewrichten van het bewegingsapparaat, zoals de:

• Enkel
  • Heup
  • Knie
  • Schouder
  • Arm
  • Rug
  • Pols
  • Hand

Mulligan therapie is dus geschikt voor klachten aan het gehele bewegingsapparaat. Vaak is er op scans of foto’s weinig te zien maar ervaart u wel degelijk pijn. Door middel van Mulligan therapie zal uw snel en veel resultaat behalen om uw pijn te verhelpen en zorgen de fysiotherapeuten voor het behouden van de gewrichten en spieren op de juiste plaats.

Behandeling Mulligan therapie

De behandeling is overgewaaid vanuit Australië naar Nederland. Het is een snelle en effectieve manier van fysiotherapie om uw weer pijnvrij te laten bewegen. Het is een pijnvrije behandeling die de gewrichten en spieren weer laat bewegen zoals het hoort. Wanneer een gewricht of spier niet op de goede plek zit of blokkeert kan dit pijn veroorzaken. Door deze pijn gaat uw anders bewegen en neemt uw een andere houding aan waardoor klachten kunnen toenemen. Om deze klachten te verhelpen wordt er tijdens de behandeling om actieve en passieve bewegingen van u gevraagd, terwijl de fysio het gewricht in een pijnvrije uitgangshouding houdt en beweegt. Als het ware ‘’slijpt’’ de beweging er zo weer in zoals deze altijd hoorde. Hierdoor brengt de fysiotherapeut het gewricht of spier weer in de goede conditie. Van deze behandeling is het resultaat meteen voelbaar en zal de pijn doen verlichten. Na de behandeling volgen er nog adviezen en oefeningen voor thuis zodat de ‘’ingeslepen’’ beweging ook ingeslepen blijft.

Ik had onwijs veel last van mijn pols en ben voor controle naar B&B Healthcare gegaan. Natascha heeft mij onwijs goed geholpen, bedankt!

— Raziya
Mulligan therapie is een effectieve methode om klachten te verminderen/verhelpen. Afspraak maken

Voordelen van Mulligan therapie

• Pijnvrije behandeling;
  • Direct resultaat in het vrijer kunnen bewegen;
  • De pijn neemt direct af;
  • Bewegen zoals voorheen;
  • Er word geen gewricht gekraakt zoals bij gangbare manuele therapie;
  • Gewrichtsfuncties nemen direct weer toe.